Begeleiding

In het dagelijkse leven worden we geconfronteerd met onverwachte omstandigheden. We kunnen deze bijvoorbeeld soms oplossen met (technische) hulpmiddelen. Als deze niet voorhanden zijn, hanteren we geregeld, zonder dat we er erg in hebben, een creatieve oplossing. Ongemerkt doorlopen we een cyclisch proces van onderzoeken/ontwerpen.

Om de kinderen steeds beter te kunnen begeleiden in dit proces en ons onderwijs hierop nog zorgvuldiger af te stemmen, worden alle leerkrachten geschoold in het werken met Mindmaps. Ook de kinderen leren deze techniek.

De begeleiders van de ateliers nemen we mee in dit proces. Samen willen we steeds meer en vaker de kinderen kunnen brengen tot een goede onderzoeks - en/of leervraag.

We werken daarin samen met de Han Pabo Groenewoud in Nijmegen in het kader van de scholing rond Mindmaps. Ook de studenten van deze opleiding helpen ons tijdens hun stage met het uitbouwen van ons handelingsrepertoire.

Met de Radbouduniversiteit werken we samen aan een onderzoek om de kinderen beter toe te rusten in het doen van onderzoek.